ورقه و قلم
ورقه و قلم

Wednesday, September 26, 2007

سلم خشب



سلم خشب.....أيوه أنا سلم خشب




سلم خشب من غير إيدين..من غير لسان ..لكن بقلب



قلب مداس لرجلين كتير عدت عليا




تدوس بقوه...تدوس بخفه




رجل نضيفه و رجل تانيه ملانه طين




ميهمهومش ...منا سلم خشب








قلب ملان بالمسامير.....كل ما أتعب....تشقيق فى جسمى....تزيق فى صوتى....يشوكشونى




مسمار هنا و مسمار هناك....اتخرس








عمرى فيوم مقلت ليه يا رب خلقتنى على هيئتى




عمرى ما تمنيت قلب تانى...عمر تانى...جسم لحم و دم مش خشب




بس يوم ما جيتى تانى ليا...قعدتى على نفس السلمه




يااااه لسه فكرانى أنا؟؟؟!!!





شافت عنيكى سلم رخام...سلم حديد و سلم كهربا




و نسيتى صحبك القديم







لسه إنتى هو إنتى بعيون بتلمع زى النجوم




بس مش شايله فأديكى ليه اللعب؟؟؟ فين العروسه و القطر فين؟؟؟




يمكن جايه تستخبى زى عادتك بين سلالمى




سمعت شهنفتك ..شفت دموع بتجرى من عيونك




قاعده حضنه نفسك بنفسك




ضمه نفسك بين إيديكى...كل ما تزداد دموعك تضمى أكتر






وجعك كبير




وجعك وجعنى




نازله دموعك مسامير فى جسمى




لو بس كان ليا إيدين...كنت أضمك ليا ..أحميكى من كل شىء




لو بس كان ليا لسان...كنت أقلك بكره أحلى من النهارده...اقلك إنى جمبك ..إنى أمنك...أقلك متخفيش





بس إزاى ينطق فيوم اللى من غير لسان إتولد




إزاى أضمك من غير إدين




إزاى أقلك متخفيش




إزاى و أنا سلم خشب




*************************************************************************************

الصوره من عند كريم


Posted by big big girl...in a big big world :: 11:04 AM :: 11 comments:

إتفضل الورقه و القلم

---------------------------------------